miercuri, 14 noiembrie 2007

jurnal- pagina 2

15 septembrie 2007

E deja noapte tarziu si abia ne-am intors in camera. Ne-am intalnit cu un grup de 4 romani care ne-a facut seara mult mai frumoasa.
Am stat cam toata ziua in oras- o zi intreaga de fotografiat si cred ca am cel mult doua poze bune- nici nu indraznesc sa ma uit.
Kathmandu- un oras piestrit, un oras pe care l-as fi crezut trist, dar viata face cu regularitate imposibilul si razbeste cu veselie chiar si in cea mai crunta mizerie si saracie.
Se circula nebuneste, pe ambele sensuri, dar fara nervi, fara urlete. Zeci de clanxoane iti izbesc timpanele pretutindeni, pe cele mai stramte stradute, in care pare ca doi oameni n-ar putea incapea umar la umar.

Pe una din zecile de ulicioare intortocheate am gasit un grup de copii frumosi, mai mult decat incantati sa fie fotografiati.
Peste toata lehamitea de dimineata rasul lor cald m-a mobilizat si mi-a amintit de ce sunt aici. Shanti, Sure... alte picaturi in paharul meu de viata.


Cu un NAMASTE zambitor ne-am facut intrarea intr-unul din cartierele hinduse din Kathmandu. Din strada, printr-un gang ce ne-a facut sa ne plecam capetele, intr-o curte interioara- peisajul s-a schimbat, spatiul a devenit mai larg oamenii interactionau altfel.

Bineinteles, copiii ne-au asaltat aproape imediat, incercand sa obtina intaietate in fata obiectivelor.






Nu stiu cum e in restul tarii, dar in Khatmandu religia pare sa fie o afacere- si nimeni nu mai ascunde asta, "cot la cot" cu vanzarea de suveniruri, fructe sau echipament montan. Se scot bani din absolut orice, negocierile se fac direct in strada, marfa este expusa pe asfalt, sau in sute de magazinase umplute ochi cu obiecte de cult, statuete, clopote, vase, haine si artizanat.

Statui si sculpturi intortocheate reprezentand zeitati ale caror nume recunosc ca le-am uitat cam repede, grilajele micilor temple de la colt de strada, grasimea de pe treptele templelor, mirosul florilor si uleiurilor aromate, oameni care vin ca in transa in fata statuilor si se inchina punandu-si petale de flori pe cap-asta este peisajul religios devenit cotidian si stil de viata oferit de Kathmandu.

Cred ca mirosul asta de santal mi s-a lipit de suflet. ""






Niciun comentariu: